Hankkeessa esitellyt ilmiöt:
Toimintaympäristön muutokset ja tulevaisuudet trendit
Meriteollisuuden uudet mahdollisuudet
Sosiaalisen median trendit ja some osana brändin kehittämistä
Alihankinnan ja sopimusvalmistukset muutokset
Verkkokauppa liiketoimintana
Innovatiivinen ja kiertotaloutta hyödyntävä rakentaminen
Tekstiilien kiertotalous
Elintarvikkeiden jatkojalostus uusilla valmistusmenetelmillä case fermentointi
Elintarvikkeiden vientitoiminta ja kansainvälistyminen
Yritysten vihreä siirtymä
Digitaalinen kaupankäynti
Google My Business ja Linkedin B2B markkinoinnissa
Hankkeessa tuotetut asiantuntija-artikkelit:
Tulevaisuuden avaimet ovat jokaisella omissa käsissä | Elina Hiltunen 13.6.202
Selkä suorana grillin takana ja somessa – JJ’s BBQ Oy:n nousun taustalla on rehellinen brändityö | 23.2.2023
Manutecin kasvustrategiassa mielikuvat ja teot lyövät kättä | 7.3.2023
Verkkokauppa on tuonut monia hyötyjä Herkku ja Lahja Murenalle | 27.3.2023
Innovatiiviset tilaratkaisut virkistävät matkailualaa | 17.5.2023
Tekstiiteollisuuden sivuvirrat avaavat Vilikkala Tradehouse Oy:lle hyviä tulevaisuudennäkymiä Halikossa | 30.5.2023
Jatkojalostus avaa elintarviketuottajalle tien erikoistumiseen ja paremman jalansijan markkinoilla | 11.8.2023
Suomusjärveltä maailmalle – Birkkalan tila kasvattaa maataloustoimintaa investoimalla speltin jalostukseen | 18.9.2023
Hankkeen järjestämiä tiedonjakotilaisuuksia:
Sosiaalisen median trendit yrityksille 2023 | Asiantuntijana Taneli Katila, IdealDIGI
Somen vaikutus yritykseen ja yritysvierailu case JJ’s BBQ
Miten sopimusvalmistuksella menee nykyään? Salo 3.2023 | Asiantuntijana Petri Merisaari, Merifam Consulting
Yritysvierailu case Manutec Oy
Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi tehokkaasti. Asiantuntijoina Taneli Katila, IdealDIGI Oy
Tekstiilipalvelut ja poistotekstiilihuovat ovat Vilikkalan uutta liiketoimintaa – tavoitteena kiertotalous
Yritysvierailu Vilikkala Oy
Kansainvälistymisellä buustia elintarviketuotantoon! case Birkkalan tila
Digitaalinen kauppa – miten menestyä.
Google Business Linkedin markkinointi ja viestintäkanavana. Asiantuntijana Kirsi Mikkola
*****************************************************************************************
Maailma muuttuu – pysytkö perässä?
Olemme keskellä murrosta: digitaalisuus, robotiikka ja maailman tilanteen muutokset muuttavat toimintaympäristöä ja kaikkia toimialoja kiihtyvällä vauhdilla. Murroksen epävarmuus asettaa paineita yrityksissä. Pysymmekö perässä – minkä suunnan kannattaa ottaa – mihin suuntaan kilpailijat ja toimiala menee! Pysyäkseen vauhdissa mukana, tarvitsemme suunnannäyttäjiä. Olet yksi heistä?
Buustia businekseen on maaseutuohjelman mahdollistama ja paikallisen Ykkösakseli ry:n rahoittama projekti, jossa lähtökohtana on yhteistyön ja vertaisoppimisen keinoin lisätä Salon maaseutuyritysten (< 50 hlöä) elinvoimaisuutta, resilienssikyvykkyyttä ja tulonlähteitä haastavissa tilanteissa ja niiden jälkeisessä muuttuneessa toimintaympäristössä. Haluamme vaikuttaa yritysten muutoskyvykkyyteen ja mukautumiskykyyn kohdata muutokset työelämässä sekä omassa toimintaympäristössä ja kilpailukentässä. Vertaistuen tuloksena syntyy oivalluksia omien suunnitelmien eteenpäin viemiselle ja kiinnostus liiketoimintojen uudistamiseen.
Nostamme esille yrityksille merkityksellisiä kehittämistarpeita, uusia innovaatioita ja tulevaisuuden muutosajureita, ajankohtaisia kehittämisteemoja. Keskeisessä asemassa ovat ns. edelläkävijäyritykset/-yrittäjät, jotka näyttävät mallia ’kollegoille’.
Yhteystiedot:
Jukka Heinonen | jukka.heinonen@yrityssalo.fi | p. 044 546 0035