Buustia businekseen 2022-2023 (PÄÄTTYNYT)

Hankkeessa esitellyt ilmiöt:

Toimintaympäristön muutokset ja tulevaisuudet trendit

Meriteollisuuden uudet mahdollisuudet

Sosiaalisen median trendit ja some osana brändin kehittämistä

Alihankinnan ja sopimusvalmistukset muutokset

Verkkokauppa liiketoimintana

Innovatiivinen ja kiertotaloutta hyödyntävä rakentaminen

Tekstiilien kiertotalous

Elintarvikkeiden jatkojalostus uusilla valmistusmenetelmillä case fermentointi

Elintarvikkeiden vientitoiminta ja kansainvälistyminen

Yritysten vihreä siirtymä

Digitaalinen kaupankäynti

Google My Business ja Linkedin B2B markkinoinnissa

Hankkeessa tuotetut asiantuntija-artikkelit:

Tulevaisuuden avaimet ovat jokaisella omissa käsissä | Elina Hiltunen 13.6.202

Metallin ja tulostuspintojen Metallin ja tulostuspintojen epätodennäköinen match – Pertinax luottaa tekemisessä ennakkoluulottomuuteen  | 21.11.2022

Selkä suorana grillin takana ja somessa – JJ’s BBQ Oy:n nousun taustalla on rehellinen brändityö |  23.2.2023

Manutecin kasvustrategiassa mielikuvat ja teot lyövät kättä  | 7.3.2023

Verkkokauppa on tuonut monia hyötyjä Herkku ja Lahja Murenalle |  27.3.2023

Innovatiiviset tilaratkaisut virkistävät matkailualaa | 17.5.2023

Tekstiiteollisuuden sivuvirrat avaavat Vilikkala Tradehouse Oy:lle hyviä tulevaisuudennäkymiä Halikossa | 30.5.2023

Jatkojalostus avaa elintarviketuottajalle tien erikoistumiseen ja paremman jalansijan markkinoilla |  11.8.2023

Suomusjärveltä maailmalle – Birkkalan tila kasvattaa maataloustoimintaa investoimalla speltin jalostukseen  |  18.9.2023

Hankkeen järjestämiä tiedonjakotilaisuuksia:

Sosiaalisen median trendit yrityksille 2023 | Asiantuntijana Taneli Katila, IdealDIGI
Somen vaikutus yritykseen  ja yritysvierailu  case JJ’s BBQ

Miten sopimusvalmistuksella menee nykyään? Salo 3.2023 | Asiantuntijana Petri Merisaari, Merifam Consulting
Yritysvierailu case Manutec Oy

Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi tehokkaasti. Asiantuntijoina Taneli Katila, IdealDIGI Oy

Tekstiilipalvelut ja poistotekstiilihuovat ovat Vilikkalan uutta liiketoimintaa – tavoitteena kiertotalous
Yritysvierailu Vilikkala Oy

Kansainvälistymisellä buustia elintarviketuotantoon! case Birkkalan tila

Digitaalinen kauppa – miten menestyä.

Google Business  Linkedin markkinointi ja viestintäkanavana. Asiantuntijana Kirsi Mikkola

*****************************************************************************************

Maailma muuttuu –  pysytkö perässä?

Olemme keskellä murrosta: digitaalisuus, robotiikka ja maailman tilanteen muutokset muuttavat toimintaympäristöä ja kaikkia toimialoja kiihtyvällä vauhdilla. Murroksen epävarmuus asettaa paineita yrityksissä. Pysymmekö perässä – minkä suunnan kannattaa ottaa  – mihin suuntaan kilpailijat ja toimiala menee! Pysyäkseen vauhdissa mukana, tarvitsemme suunnannäyttäjiä. Olet yksi heistä?

Buustia businekseen on maaseutuohjelman mahdollistama ja paikallisen Ykkösakseli ry:n rahoittama projekti, jossa lähtökohtana on yhteistyön ja vertaisoppimisen keinoin lisätä Salon maaseutuyritysten (< 50 hlöä) elinvoimaisuutta, resilienssikyvykkyyttä ja tulonlähteitä haastavissa tilanteissa ja niiden jälkeisessä muuttuneessa toimintaympäristössä. Haluamme vaikuttaa yritysten muutoskyvykkyyteen ja mukautumiskykyyn kohdata muutokset työelämässä sekä omassa toimintaympäristössä ja  kilpailukentässä. Vertaistuen tuloksena syntyy oivalluksia omien suunnitelmien eteenpäin viemiselle ja kiinnostus liiketoimintojen uudistamiseen.

Nostamme esille yrityksille merkityksellisiä kehittämistarpeita, uusia innovaatioita ja tulevaisuuden muutosajureita, ajankohtaisia kehittämisteemoja. Keskeisessä asemassa ovat ns. edelläkävijäyritykset/-yrittäjät, jotka näyttävät mallia ’kollegoille’.

 

Yhteystiedot:

Jukka Heinonen | jukka.heinonen@yrityssalo.fi | p. 044 546 0035