Salon elinvoimaviestintää tehdään Yrityssalossa

SeSalon elinvoimaviestintää tehdään Yrityssalossakin

 Yrityssalon yhtenä tehtävänä on tehdä osansa Salon elinvoimaviestinnästä. Tähän liittyen Yrityssalossa on kehitetty kaksi erillistä konseptia. Töihin Saloon -konseptin avulla viestitään kiinnostavista työmahdollisuuksista Salossa. Invest in Salo -konseptin avulla houkutellaan uusia investointeja ja yrityksiä sijoittumaan Saloon.

 

Yrityssalo on tehnyt jo muutaman vuoden ajan Saloon elinvoimaviestintää kokeillen erilaisia mainosmenetelmiä ja kanavia. Parhaimmat tulokset on saatu kohdistetuilla digitaalisen mainonnan kampanjoilla. Digitaalista mainontaa on tehty mm. banneri- eli display mainonnan, videomainonnan, natiivimainonnan sekä hakusana- ja somemainonnan avulla.

Videot ovat vahvistaneet asemaansa ja yleistyneet markkinoinnin muotona. Videoita täydentäviä ovat perinteiset tekstisisällöt eri somekanavissa. Videot ja videomarkkinointi ovat myös olleet tehokkaita työkaluja kunkin brändin tunnettuuden kasvattamiseen.

Vuoden 2023 aikana toteutimme kuusi eri kohderyhmille suunnattua ja tehokasta digikampanjaa. Viestinnän kumppanina näissä kampanjoissa meillä on ollut Myynninmaailman ammattitaitoiset tekijät. Tässä artikkelissa kerromme lyhyesti kunkin kampanjan tavoitteista ja tuloksista.

 

1. Töihin Saloon kampanja 2023

 

Alkuvuonna käynnistimme Töihin Saloon -kampanjan, joka ohjasi liikennettä uudistuneelle https://toihinsaloon.fi/ -sivustolle katsomaan sivuilla olevia avoimia työpaikkoja. Työpaikat julkaistaan Duunitorin rajapinnasta eli jos työpaikkailmoitus oli julkaistu Duunitorin sivuilla, se nousi automaattisesti myös tälle sivustolle.

Kampanjan ytimenä oli Töihin Saloon video, joka osoittautui koko vuoden tärkeäksi ns. hero videoksi. Videon tavoitteena oli esitellä erilaisia työtehtäviä kiinnostavissa salolaisissa yrityksissä. Koripalloilija Juho Nenonen oli mukana videolla seikkailemassa eri yrityksissä suoriutuen erinomaisesti eri työtehtävistä. Video tuotettiin yhteistyössä Salon Kauppakamariosaston kanssa.

Maksullisen kampanjan kärkenä oli video ajalla 13.2-30.6.2023. Display-kampanja oli ainut mainosmuoto, jossa mainosmateriaalina olivat kuvat, muissa mainosmuodoissa mainoksissa oli videon eri versioita, lyhyitä ja pitkiä pätkiä.

Kampanja toteutettiin seuraavilla kanavilla:

• Google (Youtube + LinkedIn)
• LinkedIn
• Some (Instagram + Facebook)

 


Kampanjan tuloksia

Kampanjan tulokset ylittivät tavoitteemme positiivisesti. Näyttökertoja kertyi mainoksille jopa 1 851 968 kertaa. Videoita on katsellut siis yli 1,8 miljoonaa ihmistä. Yli puolet näistä katsoi koko 55 sek. videon alusta loppuun. Verkkosivuille tuli yhteensä yli 30 000 kävijää kampanjan mainosten kautta. Kampanjan aikana sivuston kävijämäärä kasvoi 30%. Kaikista sivuston kävijöistä 60% siirtyi katsomaan avoinna olevia työpaikkoja.

Videosta saimme erinomaista palautetta niin alan ammattilaisilta kuin paikallisiltakin. Olimme itse erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin, jotka ylittivät odotuksemme!

 

2. Töihin Saloon rekrytapahtuman digikampanja 2023

 

 

Alkuvuonna käynnistimme myös kuukauden mittaisen tapahtumakampanjan, jonka kohdistimme erityisesti työnhakijoille, opiskelijoille ja kesäduunia etsiville nuorille. Kampanja toteutettiin ajalla 2.-31.1.2023 Displaymainontana sekä eri somekanavissa (Facebook ja Instagram). Mainontaa tehtiin myös Linkedin:ssä hyvin tuloksin.

 

Kampanjan tuloksia

Kokonaisuudessaan kampanjan avulla saatiin sivuilla käyntejä kuukauden aikana lähes 3 000 käyntiä ja lähes 700 000 näyttökertaa.  Käynneistä uusia käyttäjiä oli yli puolet. Kampanja oli meidän mielestä onnistunut ja se näkyi itse tapahtuman kävijämäärissä. Rekrytapahtumassa 2023 oli lähes 700 kävijää .

 

3. Electrify your business in Salo | Invest in Salo

Helmikuussa käynnistimme Invest in Salo -kampanjan, joka ohjasi liikennettä uudistuneille https://investinsalo.fi/ -sivustoille ajalla 13.2-30.6.2023. Kampanjan tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä Salon Invest in toiminnalle sekä lisätä tietoisuutta akkuteknologian ja sähköistyvän liikenteen arvoketjusta Salossa. Kampanja rakentui maksullisilla bannereilla ja Invest in Salo Linkedin kanavan postauksilla eri sisällöin.

Kampanja toteutettiin seuraavilla kanavilla:

Google (Hakusana ja Display)
Linkedin
Facebook

Kampanjan tuloksia

Kampanjan aikana mainoksille kertyi näyttökertoja jopa 1 860 666 kertaa.  Toimivimmat mainosmuodot ja -kanavat olivat Display ja Facebook mainokset. Kampanjan alkaessa olimme juuri perustaneet Invest in Salolle uuden Linkedin kanavan, jossa ei alkuun ollut yhtään seuraajia. Kampanjan avulla niitä saatiin kerrytettyä mukavasti. Mainokset johtivat lähes 8 000 klikkaukseen Investinsalo -verkkosivuille. Kävijäluvut olivat meille erittäin mieleisiä, koska sivusto oli uusi ja aikaisempien vuosien vertailudataa ei ole saatavilla. Tästä otamme mallia seuraaviin kampanjoihin!

 

4. Lounapuisto kiertotalouspusto | Invest in Salo

Syyskuun alussa käynnistimme uuden Invest in Salo -kampanjan, jossa tavoitteena on saada näkyvyyttä Salon uudelle ekoteollisuuspuistolle eli Lounapuisto kiertotalouspuistolle.  Kampanjan on käynnissä loppuvuoteen 2023 asti, joten lopullisia tuloksia ei vielä ole saatavilla.

Kampanjan ytimenä on Lounapuisto video, jonka avulla kerrotaan millaisia investointimahdollisuuksia alue tarjoaa. Videolla on mukana myös havainnekuvaa Lounapuiston visiosta.  Videosta on tehty pitkä (55 sek) ja lyhyt (15 sek) versiot. Erityisesti lyhyellä videolla on saatu kiinnitettyä huomiota.  Mainoskanavina on Youtube ja Linkedin.

Tähän mennessä (ajalla 1.9.-15.12.2023) video on kerännyt näyttökertoja 322 278 sekä klikkauksia lounapuisto.fi sivuille lähes 2 000. Lounapuisto.fi sivut avattiin myös alkusyksyllä ja kampanja onkin tuonut uusia kävijöitä sivuille.

 

5. Vapaita yritystiloja tarjolla | Yrityssalon toimitilapalvelu

Marraskuussa käynnistimme kuuden kiinteistöomistajan kanssa Salon vapaat toimitilat -kampanjan, jossa tavoitteena on saada näkyvyyttä vapaille tuotanto- ja toimistotiloille Salossa. Kampanja on käynnissä maaliskuun loppuun 2024, joten lopullisia tuloksia ei vielä ole saatavilla.

 

Kampanja on käynnissä Yrityssalon Linkedin -kanavalla sekä Facebookissa ja Instagramissa ns. karusellikampanjana. Kampanjakuvat ohjaavat kunkin toimitilan tarkempiin teitoihin ja tavoitteena saada suoria yhteydenottoja kampanjassa mukanaoleville. Se on rajattu laajalle alueelle Etelä-Suomea poislukien Salo sekä kohderyhmänä mm.  liike-elämän päätöksentekijät, hallitusten jäsenet, kiinteistöpäälliköt, kiinteistöalan konsultit jne.

Salossa on tarjolla kohtuuhintaista tilaa tuotannolliselle teollisuudelle, kasvulle ja uusille yrityksille. Salosta löytyy myös muokattavia ja avaria toimistotiloja niille, jotka haluavat palauttaa työporukat takaisin työpaikoille. Mukanaolevat kiinteistöomistajat maksavat mukanaolostaan kampanjassa.

 

 

6. Salon toimitilapalvelut kokoaa yritystilat yhteen

Marraskuussa käynnistimme myös ns. Ads-kampanjan, jolla haluamme saada näkyvyyttä Yrityssalon toimitilapalvelusivustolle. Kampanja on käynnissä maaliskuun loppuun 2024, joten lopullisia tuloksia ei vielä ole saatavilla.

Salossa olevat vapaat toimtilat ja yritystontit on koottu yhdele sivustolle. Kiinteistöjen omistajat ja kiinteistövälittäjät ylläpitävät sivustolla olevia tietoja. Ilmoittaminen sivustolla on heille maksutonta.

 

 

Tässä vielä koottuna Yrityssalon elinvoimaviestinnän vuosikello 2023. Toiminta jatkuu vuonna 2024 uusilla kampanjoilla ja ideoilla!

Artikkeli julkaistu 12/2023