Hankkeen lähtökohtana on tukea paikallisten elintarvikealan yritysten kasvua laajemmille kansallisille ja kansainvälisille markkinoille sekä oikeille B2B-markkinapaikoille.
Hankkeen tavoitteena on selvittää millä markkina-alueilla yritysten tuotteilla on parhaimmat menestymisen edellytykset. Sen jälkeen tarjotaan yrityksille ajantasaista tietoa kasvun ja laajentumisen mahdollisuuksista, toteutetaan räätälöityjä markkinaselvitysmatkoja, hankitaan uusia kontakteja ja sparrausta kasvun toteutumiseen ja uusille markkina-alueille pääsyyn.
Hankkeen kohderyhmänä ovat Salon alueen ruokaketjun toimijayritykset (<5 hlöä), joita ovat esim. alkutuottajat ja muut elintarviketuottajat.
Hankkeen hyödynsaajia ovat ruoan tuotantoa ja jalostusta edistävät yritykset, kuten tukkumyyjät ja jakelijat, kuljetus- ja logistiikkayritykset, vähittäismyyntiyritykset, horeca ja muut ruokapalveluyritykset.
Hankkeen toteutusalueena on Salo, joka Suomen suurin maatalouskunta yritysten liikevaihdon (2012 121 milj. e) mukaan laskettaessa. Hankkeen toimenpiteitä toteutetaan avoimesti, joka mahdollistaa muidenkin alueiden yritysten ja kehittäjien osallistumisen hankkeen toimenpiteisiin.
Tervetuloa mukaan toimintaamme ja tuleviin tilaisuuksiimme.
Hankkeen tulevat tilaisuudet
23.9-25.9 Opintomatka Saimaalle
3.12.2024 Opintomatka Helsinkiin
Hankkeen menneet tilaisuudet ja materiaalit, artikkelit
25.7 Lähiruoka näyttävästi esillä Salon Itatorilla
12.6 SaloFood ShowRoom Helsingin Keskuskirjasto Oodissa
3.6.- 31.8.2024 PopUp Lähiruokapuoti Turussa
7.5 Lähiruokatreffit
11.-12.4. Ruokayrittäjien toimialapäivät Päivitä osaamisesi, verkostoidu ja tee kauppaa!
3.4.2024 Artikkeli: Ruokayrittäjien toimialapäivillä tarjolla ruoka-alan innovaatioita sekä mahdollisuuksia uusille markkinapaikoille
6.3. Lähiruokatreffit -kansainvälistyminen ja elintarvikevienti
- Lili Lehtovuori
- Kati Pohjanmaa
- Mika Nakamura
Yhteystiedot:
Henna Kyyrä, henna.kyyra@yrityssalo.fi, 050 3237754